Autor: Igor Krucovčin, Doplnené 20. 12. 2025

Vytvorené: 23. 01. 2015 Tlačiť

Obsah:
Úvod
1 Základné pojmy
Vzdelávanie dospelých
Cieľ  vzdelávania
Analýza vzdelávacích potrieb 
Obsah vzdelávacej aktivity
2 Vzdelávanie a učenie, charakteristiky generácií a typy účastníkov, fázy a metódy učenia, vyučovanie, hodnotenie  
Základné spôsoby učenia a vzdelávania dospelých 
Školenie
Kurz
Generácie vzdelávaných
Kolbov cyklus učenia  
Fázy a metódy učenia, typy a charakteristika účastníkov 
Aký je rozdiel medzi učením a vyučovaním?
Učenie
Vyučovanie
Formy vyučovania v skratke
Metódy vyučovania v skratke
Hodnotenie
Formálne hodnotenie
Neformálne hodnotenie 
3 Univerzálne pravidlá platné pre proces vzdelávania
Pred konaním vzdelávania
Počas konania vzdelávania
Ako zabezpečiť dynamiku vzdelávania?  
4 Odporúčania lektorom
Kontrolné otázky podľa žiadaného učiteľa 
Hodnotiaca excelovská excelentná tabuľka 
Kartičky na preverevanie znalostí
Cvičebnice alebo Excelovské obrázkové príklady
Ciele vzdelávania napísané na tabuli 
Menovky
5 Špeciálne príležitosti 
Lektor učiaci na strednej škole by mal vedieť
Aký rozdiel je vo vyučovaní techniky na gymnáziu a na technickom lýceu?
Aký rozdiel je vo vyučovaní techniky na technickom lýceu a na strednej priemyselnej škole? 

ÚVOD 

Lektorské minimum je kurz, ktorého hlavnými cieľmi sú:
  • vysvetliť vybrané pojmy z oblasti vzdelánia dospelých,
  • popísať a rozlíšiť spôsoby vzdelávania,
  • uvedomiť si špecifiká vzdelávania a učenia rôznych generácií a typov účastníkov,
  • spoznať univerzálne pravidlá procesu vzdelávania,
  • vysvetliť preverené metódy a formy vzdelávania, 
  • poukázať na spôsoby využívania moderných technológií, 
t.j. poskytnúť lektorom základné informácie, ktoré je potrebné vedieť na to, aby boli schopní vzdelávať dospelých v požadovanej kvalite a v požadovanom čase.  

Lektorské minimum  

Vzdelávanie dospelých
Cieľ  vzdelávania
Analýza vzdelávacích potrieb 
Obsah vzdelávacej aktivity
 
2 Vzdelávanie a učenie, charakteristiky generácií a typy účastníkov, fázy a metódy učenia, vyučovanie, hodnotenie  
Školenie
Kurz
Pred konaním vzdelávania
Počas konania vzdelávania
Ako zabezpečiť dynamiku vzdelávania?  
 
4 Odporúčania lektorom
 
5 Špeciálne príležitosti 
Lektor učiaci na strednej škole by mal vedieť
 
Hodnotenie užitočnosti článku:


    Umela inteligencia Novy narodopis Teoria poezie 3D-tlac Arduino Nove rekordy Prudove chranice Robotika Priemysel 4.0 a 5.0 Dejiny Slovenska do roku 1945 ang_znacky_fluidsim LOGOSoftComfort Novinky Historia elektromobilov Free e-kurzy Elektrina pre ZŠ Druhá svetová vojna Cvičebnice O troch pilieroch EP je spat Prehlad Fyzika Prehlad Informatika Ako sa učiť a ako učiť Dejiny sveta

     

    · Simulácie z fyziky 
    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť


    Copyright © 2013-2025 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady