Vytvorené: 18. 06. 2014 Tlačiť

Hlavné zásady úspešného vedenia porád:

  • zamestnanci by mali vedieť, o čom sa bude na porade hovoriť, ako dlho bude porada trvať, prečo sú na poradu pozvaní práve oni,
  • šéf musí stanoviť cieľ porady a oboznámiť s cieľom zúčastnených podriadených,
  • šéf musí zabrániť tomu, aby sa nikto zbytočne neodchýlil od diskutovanej témy alebo preberanej problematiky,
  • šéf musí zabezpečiť, aby výstupy z porady boli zapísané, ak ide o úlohy, je nutné stanoviť, kto a dokedy má zadanú úlohu splniť. Viac ako vhodné je ozrejmiť, prečo je splnenie úlohy dôležité,
  • šéf musí overovať splnenie cieľov/úloh z porady a určiť spôsob kontroly po ich uvedení do praxe,
  • šéf nikdy nesmie skĺznuť do pozície prezentovania vlastného ega,
  • vyvarujte sa nejasnej a alibistickej kritike. „Musím tu niektorých trochu pokarhať, však oni už vedia, o koho ide a za čo.“ Nevedia.

 

 

Často porady neprinášajú žiadny efekt, pretože niektorí pracovníci neustále rozprávajú bez toho, aby premýšľali, kým ostatní zase mlčia a vôbec nezapájajú svoje myšlienky do diskusie. Pozrite si prehľad, ako si môžete čo najúčinnejšie poradiť s rôznymi modelmi správania na poradách.

1. Hašterivý typ: rád provokuje, stále niekoho prerušuje, má sklon k paušálnym výčitkám.

  • Opatrenie: sadnite si k nemu čo najbližšie, zachovajte si sebaovládanie, vyžadujte objektívnosť a vecnosť, preskúmajte dôkladne jeho paušálne výčitky.

2. Pozitívny typ: aktívne a so záujmom sa zúčastňuje diskusií, snaží sa pôsobiť vyrovnane.

  • Opatrenie: postarajte sa o to, aby sa častejšie dostával k slovu, prípadne ho požiadajte, aby ako prvý zaujal k veci stanovisko.

3. Vševedko: pre neho platí len jeho vlastný názor, snaží sa stať stredobodom pozornosti v diskusii.

  • Opatrenie: obmedzte mu čas na rozprávanie, jeho neústupnosť až tvrdohlavosť.

4. Zhovorčivý typ: nemá k tematike ani veľa čo povedať, ostatným skáče do reči.

  • Opatrenie: taktne, ale cielene ho prerušte, vecnými otázkami ho privediete späť k hlavnej téme diskusie.

5. Mlčanlivý typ: síce je pozorný, ale nehlási ani slovo.

  • Opatrenie: všímajte si reč jeho tela, oslovte ho, ak máte pocit, že má k problému čo povedať.

6. Hanblivý typ: neaktívny, mrzutý, nechá sa ľahko iritovať.

  • Opatrenie: nenúťte ho ku komunikácii, dávajte mu len ľahké informatívne otázky.

7. Odmietavý typ: všade vidí ťažkosti, je hyperkritický a deštruktívny.

  • Opatrenie: nechajte ho, aby vám zdôvodnil, prečo niečo odmieta a nech pritom vymenuje varianty.

8. S hrošou kožou, ľahostajný typ: tvári sa pohodlne a ťažkopádne, pomalý v myslení, ťažko sa dá presvedčiť.

  • Opatrenie: neustále ho musíte vyzývať ku konkrétnym postojom, predovšetkým pri otázkach z jeho odboru.

9. Povznesený typ: pôsobí povýšenecky, ale aj neistý, rád sa posmieva.

  • Opatrenie: pomocou konkrétnych otázok si od neho vynúťte konštruktívne odpovede a vecné príspevky do diskusie.

10. Ľstivý typ: cielene dáva provokatívne otázky, aby presadil svoju pozíciu, prípadne sa už predbežne dohodol s ostatnými.

  • Opatrenie: neodpovedajte príliš rýchlo, lepšie bude, ak predložíte na diskusiu otázky ostatným účastníkom.
Hodnotenie užitočnosti článku:


    Novy narodopis Teoria poezie 3D-tlac Arduino Nove rekordy Prudove chranice Robotika Priemysel 4.0 Dejiny Slovenska do roku 1945 ang_znacky_fluidsim LOGOSoftComfort Novinky Historia elektromobilov Free e-kurzy Elektrina pre ZŠ Druhá svetová vojna Cvičebnice O troch pilieroch EP je spat Prehlad Fyzika Prehlad Informatika Ako sa učiť a ako učiť Dejiny sveta

     

    O VŠETKÝCH KURZOCH 

     

    · Simulácie z fyziky 
    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť

    Newsletter

    Nenechajte si ujsť žiadny nový článok

    @

    Copyright © 2013-2023 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady