Autor: Frederik Krucovčin

Tlačiť

Spokojný zákazník je ten, ktorý:

  • cíti, že má pravdu, ak sa sťažuje,
  • dostane presne to, čo spĺňa jeho priority. Nie priority budúcej mamičky,
  • dostane pri nákupe zľavu,
  • dostane to, čo mu sľúbili. Napríklad bezporuchovosť,
  • dostane, čo chce,
  • dostanem rovnakú pozornosť, či už je nový alebo verný (stály) zákazník,
  • jeho výhrady si zamestnanec minimálne zaznamená a posunie ďalej,
  • nemusí čakať na obsluhu (v predajni je dostatočný počet predavačiek alebo predavačov),
  • nemusí čakať v dlhom rade (v predajni je dostatočný počet pokladníčok alebo pokladníkov),
  • nepočuje sťažnosti zamestnanca na zamestnávateľa,
  • nepočuje výhovorky,
  • registruje, že zamestnance vie, kde sa tovar, ktorý ponúka nachádza,
  • rýchlo vybaví reklamáciu,
  • sa baví so zamestnancom, ktorý má zmysel pre humor[1],
  • sa cíti ako spojenec zamestnanca (a nie jeho súper). Jednať musí prebiehať v priateľskej atmosfére,
  • sa dokáže v predajni orientovať, všetko rýchlo nájsť,
  • sa pohybuje v čistej predajni,
  • si všimne, že si ho zamestnanec všíma,
  • vidí plné regály,
  • vidí, že aj zamestnanci dodržiavajú hygienické zásady,
  • vidí, že zamestnanec je upravený, čistý...
  • vidí, že zamestnanec je odborník na službu či tovar, ktorý ponúka,
  • vníma slovný prejav zamestnanca ako kultúrny a dostatočne rýchly, resp. pomalý,
  • zákazník cíti, že zamestnanec aplikuje v prístupe k nemu zásadu: „Môj zákazník, môj pán“.   

Požiadavky na rýchlosť blokovania a vydávanie do ruky sú protichodná. Ale blokovať sa dá zo začiatku pomaly a rýchlosť je možné zrýchliť. Na to, či vydávať „do ruky“ by mal vydávajúci prísť sám. Vydávať do ruky chcú obyčajne starší ľudia, ak zákazník natrčí peňaženku je problém vydávania jasný.

[1] Humor je podľa nás základným prostriedkom na prekonanie všadeprítomného stresu. Aj podnadpis knihy autorky Loretta LaRoche Ako zvládať stres znie: Ako pomocou humoru prekonať stres v živote a práci

Naposledy upravené 29. augusta 2017.

Hodnotenie užitočnosti článku:


    Kurzy DA Ako sa učiť a ako učiť Príprava študentov pomocou IKT História hydrauliky História stlačeného vzduchu Dejiny sveta Dejiny Slovenska

     

    O VŠETKÝCH KURZOCH 

     

    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?) do 13.7.2019
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť

    Newsletter

    Nenechajte si ujsť žiadny nový článok

    @

    Copyright © 2013-2019 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady