Autor: Frederik Krucovčin

Tlačiť

Spokojný zamestnanec je ten, ktorému zamestnávateľ...

pred pracovným pohovorom:

  • neuvádza ako výhodu požadovanú komunikáciu zamestnanca so zákazníkmi v cudzom jazyku,
  • odpíše aj uchádzačom, ktorých žiadosť o prijatie neakceptuje,
  • preplatí pozvaným  účastníkom pracovného pohovoru cestovné náklady
  • presne špecifikuje dátum nástupu uchádzača o prácu,
  • uvedie v ponuke práce cenu stravného lístka poskytovaného zamestnancom,
  • uvedie v ponuke práce skutočnú výšku mesačnej odmeny za vykonanú prácu a nie iba orientačnú výšku hrubého platu,
  • váži si čas uchádzača o pracovnú pozíciu. Termín konania a čas stretnutia by mal vyhovovať obom stranám,
  • zabezpečí konanie pohovoru v tichom prostredí, kde jeho účastníci nie sú vyrušovaní a rozptyľovaní, majú pocit súkromia...

počas konania pracovného pohovoru:

  • nezabúda, že počas pracovného pohovoru nemá právo klásť uchádzačovi osobné otázky,
  • upozorni kandidáta, že ak je benefitom 13. plat, vyplatí ho zamestnancovi na konci roka vo výške, ktorá zodpovedá počtu mesiacov, ktoré zamestnanec v roku prijatia odpracoval[1].  

si uvedomuje svoje chyby a minimalizuje to, aby:

  • bol večne nahnevaný a nikdy sa mu nič nepáčilo,
  • nepoužíval pri hodnotení svojich zamestnancov rovnaký meter,
  • nerešpektoval názor zamestnancov a nepýtal sa naň, 
  • odsúval donekonečna riešenia problémov svojich zamestnancov, 
  • úprimne nepochválili svojich zamestnancov,
  • v kritických/krízový situáciách:
    • kričal,
    • nadával,
    • urážal zamestnancov,
    • vyhrážal sa im, 
    • zneužíval svoje postavenie ako argument.

si uvedomuje nedostatky pracoviska zamestnancov. Dbá na to, aby: 

  • dal zamestnancom k dispozícii chladničku, kávomat, rýchlovarnú kanvicu, mikrovlnku,
  • kontroloval doplnenie toaletného papiera a mydla aj na toaletách zamestnancov,
  • kuchynka alebo šatňu zamestnancov neslúžila aj ako príručný sklad,
  • nezabúdal na svoju povinnosť spojenú so zabezpečením pitného režimu zamestnancov,
  • nezabúdal na zákonom stanovené pravidlá týkajúce sa prestávok na obed.

uvedomuje nedostatky školení zamestnancov. Dbá na to, aby: 

  • ak bolo školenie vo voľnom čase zamestnanca, zaplatil mu nadčas. Zároveň aby sa táto nová pracovná činnosť objavila v zmluve a bol na výplatnej páske zamestnanca vyšší plat,
  • boli školenia organizované po menších častiach a v menších pracovných skupinách, 
  • malo školenie adekvátnu dĺžku náročnosti a dôležitosti preberanej problematiky,
  • nebolo žiadne školenie „zbytočné“, vysielal na školenie iba ľudí, ktorí ho naozaj potrebujú,
  • „nehádzal ľudí do vody“ a pred samostatným vykonávaním pracovnej pozície zamestnancov zaškolí,
  • nenútil zamestnancov chodiť na zbytočné školenia, prípadne zabezpečil, aby sa školenie zbytočne „nenaťahovalo“,
  • plánoval školenia s konkrétnym cieľom,
  • si preveril kvalitu školenia u zamestnancov, 
  • zúčastnil sa školenia, aby tak uistil o jeho kvalite.

motivuje a zaujímate sa o svojich zamestnancov. Uvedomuje si, že výborný zamestnávateľ je ten, ktorý:

  • ciele zamestnancov neprehodnocuje a nemení príliš často a tým pádom ich nemätie a nedemotivuje,
  • informuje o použití nápadov zamestnancov a ich úspešnosti,
  • má záujem o to vedieť, čo motivuje jeho zamestnancov,
  • má záujem vedieť potreby zamestnanca a pomáha zamestnancovi ich uspokojovať,
  • nedopustí, aby pohyblivú položku na peňažnej odmene považoval zamestnanec za demotivujúcu,
  • pochváli zamestnancov,
  • povzbudí zamestnancov tým, že nastavuje vysoké ciele, avšak také, ktoré sú reálne dosiahnuteľné. Pri stanovení cieľov dá slovo aj zamestnancom,
  • sa zaujíma o to, akú kvalitu podpory zamestnanec požaduje.

aplikuje v praxi nateraz univerzálne odporúčania[2]Výborný zamestnávateľ je ten, ktorý:

  • dáva odmenu zamestnancom podľa zodpovednosti a výkonu, nikdy nie podľa veku a postavenia,
  • dáva zamestnancom správne a presné informácie,
  • hovorí so zamestnancami o pracovných problémoch, aby tak zabránil ich zhoršeniu,
  • je pozitívne naladený,
  • na chyby upozorňuje jasne a zrozumiteľne,
  • nesľubuje zamestnancom peniaze, keď nemôže navýšiť zdroje,
  • nespravodlivo neodmeňuje, používa „rovnaký meter“ na všetkých,
  • oceňuje dobre vykonanú prácu, dokonca aj keď nie sú dosiahnuté všetky ciele,
  • plní sľuby,
  • ponúka zamestnancom komunikáciu, ktorá je dvojstranná, 
  • poskytne zamestnancom jednoduchý a transparentný systém odmeňovania,
  • pozná svojich zamestnancov a dokáže ich osloviť menom,
  • pri odmeňovaní zamestnancov dáva prednosť celkovému zisku pred objemom predaja,
  • pri odmietnutí požiadavky zamestnancov uvedie dôvod prečo tak urobil a podá vysvetlenie,
  • pri zistení pôvodcu problémov ho (zamestnanca) neváha kontaktovať okamžite,
  • prideľuje úlohy ako celok (aby takto zvýšil efektivitu),
  • rozdeľuje úlohy zamestnancom podľa ich mzdy,
  • sa nepodieľa na ohováraní. V tomto je príkladom pre ostatných zamestnancov,
  • sa občas zastaví za zamestnancami na kus reči, porozpráva sa aj o iných ako pracovných záležitostiach,
  • si overí či jeho priania alebo príkazy boli správne pochopené,
  • stanoví priority požiadaviek (plnenia úloh), ktoré zamestnancovi zadá. Eliminuje tak stres zamestnanca z otázky „Čo skôr?“,
  • umožňuje využívať a zvyšovať odbornosť svojich zamestnancov,
  • vie ohodnotiť zamestnanca v priateľskom a uvoľnenom ovzduší,
  • vie vysvetliť zamestnancom aké pozitíva (výhody) prinášajú nové zmeny,
  • vydáva peniaze uvážene, neutráca sa zbytočnosti,
  • vypláca zamestnancom mzdu v dohodnutom termíne. Nie neskôr,
  • zaujíma sa o názor zamestnancov,
  • získava informácie o konkrétnej práci u konkrétneho zamestnanca.
[1] Ak pracoval v mesiacoch október, november a december dostane ho výške ¼ priemerného zárobku.
[2] V budúcnosti plánujeme odporúčania rozdeliť uvedené aj na oblasti týkajúce sa odmeňovanie zamestnancov...

Naposledy upravené 29. augusta 2017.

Hodnotenie užitočnosti článku:


    Kurzy DA Ako sa učiť a ako učiť Príprava študentov pomocou IKT História hydrauliky História stlačeného vzduchu Dejiny sveta Dejiny Slovenska

     

    O VŠETKÝCH KURZOCH 

     

    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?) do 13.7.2019
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť

    Newsletter

    Nenechajte si ujsť žiadny nový článok

    @

    Copyright © 2013-2019 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady