Vytvorené: 04. 05. 2020 Tlačiť

Tvorí výstupnú časť logistického systému a jeho úlohou je zabezpečiť umiestnenie správneho produktu v správnom čase na správnom mieste a pokiaľ možno pri čo najnižších celkových nákladoch.

Činnosti súvisiace s tvorbou zákazníckeho servisu sú väčšinou služby smerujúce k spokojnosti zákazníkov. Nevyhnutnou podmienkou tvorby zákazníckeho servisu je dobrá marketingová činnosť.

V prostredí konkurencie, keď veľa podnikov ponúka podobné produkty v zmysle úžitkových vlastností, ceny a kvality, sú to práve odlišnosti v oblasti zákazníckeho servisu, ktoré môžu podniku priniesť výraznú výhodu nad konkurenciou.

Preto je dôležité v rámci stanovenia stratégie získania, alebo udržania si zákazníka určiť:

  • hlavné otázky a získať pravdivé odpovede na potreby zákazníkov,
  • úroveň kvalitu servisu i prostriedkov ako dosiahnuť konkurenčnú výhodu.

Potreby zákazníkov treba definovať z poznania, ako zákazníci definujú servis.

Manažment marketingu a logistiky má povinnosť zodpovedne preskúmať potreby zákazníkov. K získaniu zákazníckych vstupov pre vytváranie konkrétnych stratégií, plánov a programov je vhodné využiť:

  • interné i externé audity,
  • dotazníky,
  • rozhovory manažérov so zákazníkmi...

V stanovení efektívnej stratégie zákazníckeho servisu je z riadiaceho prístupu potrebné zaradiť využitie najmodernejšej komunikačnej technológie k vybavovaniu objednávok, ale i merania a hodnotenia výkonu jednotlivých logistických aktivít, ako je doprava, skladovanie, riadenie zásob, plánovanie, nákup. Kľúčovým bodom v stanovení stratégie zákazníckeho servisu je poskytovanie služieb pri rešpektovaní vzájomných väzieb medzi príjmami a výdajmi vo všeobecnosti i špecifickom prístupe k vybraným zákazníkom.

Zákaznícky servis z pohľadu pôsobenia na zákazníka môžeme rozdeliť  do troch základných skupín:

  • predpredajné zložky - predstavujú formu vnútorného organizačného usporiadania, komunikačného pôsobenia, právomoci rozhodovania v záujme schopnosti reagovania na bežné, ako i náhodné a nepredvídané udalosti pri poskytovaní manažérskych služieb zákazníkom. Služby, zákaznícky servis sa najčastejšie poskytuje formou príručiek, manuálov, seminárov, konzultácií, poradenskej činnosti za úhradu alebo bezplatne,
  • predajné zložky - bezprostredne vyjadrujú zákaznícky servis vo svojej realizačnej podobe toku materiálu. Vo svojej podstate vyjadrujú:
    • potvrdenie prognózovania, koľko tovaru by mal podnik mať  na sklade, aby uspokojil dopyt zákazníka,
    • uspokojivé informačné toky v objednávkach a ich realizovaní v konkrétnom čase,
    • schopnosť poskytovania prijateľnej náhrady produktu,
  • popredajné zložky - zabezpečujú podporu produktu, alebo služby po tom, čo ich zákazník obdržal. Spravidla sa jedná o činnosti:
    • spojené s vykonávaním inštalácie zariadenia, záručným a pozáručným servisom, opravami, dodávaním náhradných dielov,
    • sledovanie produktov - za účelom zmenovej služby technických informácií o prevádzke a údržbe techniky pri dlhodobej prevádzke (lietadlá, investičné celky),
    • sťažnosti zákazníkov, reklamácie, vrátenie tovaru, ako jedna z možností odstraňovania nedostatkov v poskytnutej dodávke,
    • náhrada tovarov. Napríklad v čase vykonávania servisných prác sa dodá zákazníkovi náhradný tovar, výmenný spôsob..., a ten môže bez obmedzenia nepretržite vykonávať predmet svojej činnosti.
Hodnotenie užitočnosti článku:


    Umela inteligencia Novy narodopis Teoria poezie 3D-tlac Arduino Nove rekordy Prudove chranice Robotika Priemysel 4.0 Dejiny Slovenska do roku 1945 ang_znacky_fluidsim LOGOSoftComfort Novinky Historia elektromobilov Free e-kurzy Elektrina pre ZŠ Druhá svetová vojna Cvičebnice O troch pilieroch EP je spat Prehlad Fyzika Prehlad Informatika Ako sa učiť a ako učiť Dejiny sveta

     

    · Simulácie z fyziky 
    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť


    Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady