Autor: Martina Kadlecová

Vytvorené: 08. 03. 2014 Tlačiť

Získavanie fanúšikov na Facebooku je ošemetná téma. Bez fanúšikov ako by stránka neexistovala. Facebook je sociálna sieť, ktorej cieľom je udržiavať ľudí v kontakte, ak nemáte fanúšikov, nemáte s kým nadviazať kontakt. Jednoduchšiu situáciu majú silné brandy, ktoré ľudia už poznajú, ale aj menšie firmy by sa nemali vzdávať, pretože aj pre nich existujú cesty, ako môžu fanúšikov prilákať. V tomto článku krok za krokom zhrnieme, ako máte postupovať pri akvizícii fanúšikov. 

Najbližšie okolie

Ľudia sa skôr prihlásia ku stránke, ktorá bude mať fanúšikov, ako k tej, ktorá je prázdna. Preto po tom, čo vytvoríte stránku, poproste svojich zamestnancov, rodinu, známych atď., aby Vašu stránku podporili a stali sa jej prvými fanúšikmi. Tým získate základ pre komunitu. Informácie o tom, že sa títo užívatelia stali fanúšikmi Vašej stránky, sa objaví na ich stene. To znamená, že aj ich priatelia sa môžu pridať k Vašej stránke. 

Mocný pomocník Like Box

V ďalšom kole nasleduje pridanie Like Boxu na Váš web. Like Box má rôzne verzie a môžete si ho jednoducho vygenerovať tu. Like Box odporúčame pridávať nielen na úvodnú stránku, ale napríklad aj do kontaktov. 

Vlastné zdroje

Oslovte tiež svojich súčasných zákazníkov špeciálnym e-mailom, v ktorom im oznámite, že ste na Facebooku, a namotivujete ich, aby sa stali fanúšikmi vašej stránky, a to tak, že im vysvetlíte, aké benefity získajú. Napríklad:

  • „Už to viete, že máme stránku na Facebooku? Neváhajte a staňte sa našimi fanúšikmi, aby ste sa dozvedeli všetky dôležité informácie z našej firmy ako prvý. Viete predsa, že často ponúkame zľavy pre najrýchlejších...“
  • „Ako naši fanúšikovia na Facebooku budete mať šancu ovplyvniť našu ponuku a tiež dostanete ako prví ochutnávku z nášho nového katalógu.“

Aj v ďalších e-mailoch nezabudnite uvádzať, že ste na Facebooku. 

Nástroje na Facebooku

1.-Špeciálna záložka - veľmi ľahko (pomocou tzv. iFrames) je možné vytvoriť na stránke záložku podľa vlastných predstáv (s ľubovoľným názvom a veľmi individualizovaným obsahom). Túto záložku môžete nastaviť ako úvodnú. Obsahom záložky môže byť predstavenie stránky a motív, prečo sa stať fanúšikom stránky. Záložka by mala byť vizuálne atraktívna, aby užívateľa zaujala. 

2.-Platená reklama - ďalší nástroj, ktorý upozorní na Vašu stránku je platená reklama Facebook Ads.

Všade, kde to ide

Pri akvizícii fanúšikov platí: „šírte povedomie, kde môžete“. Preto môžete využiť aj tieto nástroje:

  • ak vydávate online alebo offline katalóg, nezabudnite uviesť informáciu, že ste na Facebooku,
  • môžete pridať odkaz a krátku správu do objednávkového procesu „Nezabudnite ohodnotiť produkt na našej Facebookovej stránke“,
  • keď hovoríte so zákazníkom osobne, zmieňte sa o stránke,
  • informáciu o Facebooku môžete tiež uvádzať v offline reklame (napr. v rádiu alebo v inzeráte),
  • pripravte aktualitu na web. 

Čomu sa vyhnúť

Facebook má veľmi prísne pravidlá pre používanie súťaží. Výzvy typu „Každého desiateho fanúšika odmeníme zľavovým kupónom v našom e-shope“ sú proti pravidlám Facebooku a hrozí, že vaša stránka bude zmazaná!

Zdroje
Prevzaté a upravené z: 
• http://blog.ataxo.sk/article/zbieranie-fanusikov-na-fb-221.
Hodnotenie užitočnosti článku:


    Historia elektromobilov Free e-kurzy Elektrina pre ZŠ Druhá svetová vojna Cvičebnice O troch pilieroch EP je spat Prehlad Fyzika Prehlad Informatika Ako sa učiť a ako učiť Dejiny sveta Dejiny Slovenska

     

    O VŠETKÝCH KURZOCH 

     

    · Simulácie z fyziky 
    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť

    Newsletter

    Nenechajte si ujsť žiadny nový článok

    @

    Copyright © 2013-2022 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady